-

Nu är allt packat och klart inför morgondagens überhajk till Hell's Gate, en nationalpark någon timme norr om Nairobi. Där skall vi i kamratlig anda hela helgen teambuilda varandra samt sova i tält, mycket mer har vi inte fått veta än. Lite oroad är jag över hur det ska gå med min växande förkylning, speciellt när alla säger att det blir runt tio grader om nätterna. Men med lite alvedon och en flecee överlever jag nog, om inte så har det i alla fall varit två riktigt roliga veckor ;D
Konserten ikväll var riktigt bra. Det starkaste intrycket gjorde en psykedelisk kattugande sångare som mummlade tyst medans han lekte med sina händer på scen. I övrigt var banden ganska likadana, mycket trummor och swahilia. Att afrikaner kunde dansa visste jag redan innan, men ikväll tog tre gamla kvinnor i heltäckande slöjer (niqab) det till en helt ny nivå, när de totalt krossade alla svenska försök att röra sig i takt till musiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0